www.josefholoubek.cz - Nezávislý mladý dobrodruh s touhou po cestování a chutí na překonání výzev
english czech

Není natolik vzdáleného cíle, aby jeho dosažení nestálo alespoň za pokus...

EBC trek: Potulování opět kolem Shivalaya

28. den
27. března 2016

Shivalaya (1 790 m. n. m.) -> sedlo Deurali (2 705 m. n. m.) -> Shivalaya (1 790 m. n. m.)

Teď už to je vyloženě zabíjení času před cestou do Kathmandů. Vzhledem k tomu, že jsem se do Shivalaya vrátil už včera, nechtěl jsem se dneska celý den válet nebo poflakovat po vesnici.
Už včera jsem si naplánoval cestu opět do sedla Deurali, kde jsem byl předevčírem. Vím, že tu mají v restauraci internet a mohu si také dobít notebook.

Už se automaticky budím kolem půl sedmé ráno (spát chodím kolem sedmé večer). Nasnídal jsem se buchty s marmeládou, zabalil věci a vyrazil.

Díky klesání z posledních dní to je po ránu vždy šílené. Ať jdu do chodů nebo ze schodů, docela dost mě bolí v kolenech. Teď bylo převýšení asi 200 metrů po kamenitých schodech. Pro kolena teda nic moc.

Po cestě jsem šel chvilku i po silnici (přirovnal bych to k prašné polňačce), kde jezdí autobusy, čas od času auto i motorka. Za tři hodiny jsem byl na vrcholu.
Ještě, než jsem byl úplně nahoře, najedl jsem se buchty s marmeládou, abych v restauraci moc neutrácel. Pro dnešek jsem si odpustil horkou čokoládu a dal si jen nudlovou polévku se zeleninou (asi za 180 rupií).

Přišel jsem kolem 11 dopolední a kolem druhé odpolední chci sejít zase dolů. Ještě uvidím, zda se před cestou vykoupu v řece nebo to nechám až na hotel v Kathmandů.

Na internetu jsem si vyřídil ubytování na dvě noci v KTM a také napsal tomu povedenému zprostředkovateli email, že mám nárok na návrat 20 dolarů za povolení, za které mé zkásnul, nevyřídil mi ho a já si ho musel koupit.

Po příchodu zpět do Shivalaya mám v plánu nákup jízdenky na zítra a také bych si rád usmlouval výběr sedadla.
Co jsem si zjišťoval, tak by jízdenka měla stát 700 rupií, autobus vyjíždí kolem půl sedmé (to mě také už 2x svým hlasitým houkáním vzbudil) a pokud vše půjde plynule, tak do KTM přijede kolem 14. hodiny.