www.josefholoubek.cz - Nezávislý mladý dobrodruh s touhou po cestování a chutí na překonání výzev
english czech

Není natolik vzdáleného cíle, aby jeho dosažení nestálo alespoň za pokus...

Trek kolem Annapurny -> Můj itinerář

Kurz (listopad 2016):
106,5 rupií = 1 dolar
1 dolar = 25,4 CZK

1. den + 2. den
(14. 11. – 15. 11. 2016)
Praha -> Berlín -> Abů Dabí -> Kathmandů

Přesun z Prahy do Kathmandů. Odlet v 19:30 a 1,5 hodiny čekání v Berlíně a 7 hodin v Abů Dabí.
Přílet do KTM ve 20:00.
Po vyřízení víza, převzetí batohu a vymotání před příletovou halu jsem s očekáváním zjistil, že smluvený odvoz do hotelu na mě nečeká.
Nicméně tu je spousta taxikářů, kteří se vyloženě vnucují. Taky jsem nebyl jediný, komu slíbené taxi nepřijelo. Během minutky jsem seděl v taxíku a s dalším trekařem jsme svištěli do centra. Cena byla 1 000 rupií, tím pádem jsem platil 500 a ještě 300 ušetřil (hotel mi nabízel odvoz z letiště za 800 rupií).

Více o vyřízení víza do Nepálu.

Tip:
Nedomlouvejte si taxi předem od hotelu. Vždy bude navýšeno o provizi. Stačí se na letišti domluvit a vzít jedno taxi třeba ve čtyřech. Většinou vás nedovezou přímo k hotelu, ale do centra. Nicméně v centru je všude k dispozici wi-fi a k hotelu se dá lehce dopravit pěšky.
Pokud budete početnější skupina, můžete si domluvit odvoz přímo k hotelu. Kdyby taxikář nechtěl, zeptáte se dalšího.

3. den
(16. 11. 2016)
Kathmandů

Prohlídka města, zařízení povolení do oblasti kolem Annapuren, nákup pečiva, plynových bomb na vaření, sim karty.

Více o vyřízení povolení na trek:
K nákupu pečiva doporučuji tuto pekárnu:
Jak vyřídit levnou sim kartu:

Tip:
Při nákupu čehokoliv (myslím tím vybavení do hor) se nebojte smlouvat. Čím více vás bude, tím větší dostanete slevu (prodejce vidí, že toho prodá více, tak se mu sleva vyplatí).
Např. u plynových bomb si obejděte několik obchodů a zeptejte se na cenu. Ceny se mohou lišit i o 500 rupií.
Někde bývají levnější větší bomby, ale zase menší jsou dražší. Proto se vyplatí koupit větší v jednom obchodě a tu menší zase v jiném.

Nenakupujte přímo na hlavní třídě – tam je to vždy dražší.

4. den
(17. 11. 2016)
Kathmandů -> Besi Sahar (760 m) -> Bhulbhule (840 m)

Cesta ranním autobusem z KTM do startovní vesničky treku – Besi Sahar. Autobus odjížděl z NÁDRAŽÍ chvilku před 7 hodinou ranní. Cesta zabrala něco málo přes 7 hodin.

Více o nákupu jízdenek a odjezdu autobusu:

Z Besi Sahar se dá ještě popojet dalším autobusem do vesnice Bhulbhule, ale pokud je více dní na trek, přijde mi to zbytečné. Místo drkotání se po silnici procházíte údolím mezi políčky, vesnicemi a osadami a vidíte kousek z toho pravého ,,divokého“ Nepálu. Lidi obdělávají políčka, starají se o dobytek, sklízí úrodu a pomalu se chystají na noc (pokud ještě pokračujete ten samí den, kdy jste přijeli).

5. den
(18. 11. 2016)
Bhulbhule (840 m) -> Ngadi (930 m) Bahundanda (1 310 m) -> Syange (1 100 m)

Ne nijak náročná cesta skrz tyto hlavní vesnice a dalších několik menších osad. Cesta pomalu stoupá podél řeky Marsyangdi Naar a vede po pravé straně proti proudu (na levé straně vede silnice).
Nemusíte se tedy neustále míjet s jeapy nebo motorkami, ale užíváte si nepálskou přírodu a místní lidi.

Po cestě máte spoustu obchůdků a ,,hotelů“, kde se dá najíst, napít, připojit k internetu a odpočinout.
Téměř všude mají k dispozici wi-fi a pokud si tam dáte i třeba jen sklenici čaje (cca 60 rupií), tak můžete surfovat bez poplatku.

6. den
(19. 11. 2016)
Syange (1 100 m) -> Jagat (1 300 m) -> Chyamche – Chamje (1 430 m) -> Tal (1 700 m)

V Syange se přejde most přes řeku a napojíte se na silnici. Část cesty se vede přímo po prašné cestě, kdy se občas odkloníte a jdete mimo. V Chyamche se opět přejde most a zase se pokračuje podél řeky lesními úseky.

Tip:
Už si dávejte pozor, kde jíte nebo pijete. S přibývající nadmořskou výškou rostou i ceny za služby. Hlavně někde mohou zpoplatnit wi-fi. Ale není to všude, proto se nejdříve zeptejte, zda se za wi-fi platí, když si dáte něco k jídlu/ pití.
Než si objednáte, vyzkoušejte připojení – ne všude jim může wi-fi fungovat.

7. den
(20. 11. 2016)
Tal (1 700 m) -> Dharapani (1 860 m) -> Danakyu (2 190 m)

Opět se prochází několika dalšími osadami nebo samotami, než jsem uvedl nahoře. Cesta vede střídavě lesními cestami a střídavě po silnici (míjíte se s jeapy, motorkami, pasáky krav / ovcí, atd.).

Ve spoustě obchůdků a guest housů můžete nakoupit to, co vám chybí. Voda se dá po cestě čepovat téměř na každém kilometru. Je tedy zbytečné dělat nějaké větší zásoby.

8. den
(21. 11. 2016)
Danakyu (2 190 m) -> Thanchowk (2 400 m) -> Koto (2 600 m) -> Chame (2 670 m) -> Bhratang (2 850 m) -> Dhikur Pokhari (3 060 m) -> Lower Pisang (3 200 m)

Celá trasa vede s malými přestávkami po prašné a kamenité silnici. Opět se tedy míjíte s vozidly. Občas vás vyvede mimo do okolního lesa.

Ceny jídla a pití už začínají být vyšší.
Např. malá konvička horké čokolády (cca 6 hrnečků) vyjde na 800 rupií. V Besi Sahar za stejnou konvičku dáte cca 450 rupií.

9. den
(22. 11. 2016)
Lower Pisang (3 200 m) -> Ghyaru (3 670 m) -> Nawal – Ngawal (3 660 m) -> Braga – Braka (3 439 m)

Na této části trasy, respektive od Lower Pisang může většina pociťovat první problémy způsobené výškou.
Hned za vesnicí půjdete po táhlé cestě a vystoupáte cca 150 výškových metrů. Poté se přejde most přes řeku a budete stoupat dalších 300 výškových metrů až do Ghyaru.
Další část cesty není nijak složitá, až na výšku. Jdete po cestě nahoru a dolů ve výšce kolem 3 650 metrů. Tady jsou i menší kopečky hodně znát.
Během cesty se naskytnou krásné výhledy na vrcholky kopečků Ganggapurna (7 454 m), Annapurna III. (7 555 m) a špičku Annapurny II. (7 937 m).

Z Nawal – Ngawal sejdete po hodně prašné cestě o cca 200 výškových metrů a pokračuje se po lehce vlnité cestě až do Braga – Braka.

Tip:
Pro lepší aklimatizaci tady máte možnost výstupu k jezeru Kicho Tal (Ice lake) ve výšce 4 600 metrů a také na druhou stranu (směrem k Annapurně III.) k Milarepa´s caves (jeskyním) ve výšce 4 600 metrů.

10. den
(23. 11. 2016)
Braga – Braka (3 439 m) -> Kicho Tal (Ice Lake) (4 600m)

Aklimatizační výstup k tzv. ledovému jezeru a přespání trošku nad ním ve výšce cca 4 650 metrů.

11. den
(24. 11. 2016)
Kicho Tal (Ice Lake) (4 600m) -> Braga – Braka (3 439 m) -> Yak Kharka (4 050 m)

Po jedné noci ve výšce nad čtyři a půl tisíce metrů sestup zpět do nižší výšky a pozvolné stoupání až do čtyř kilometrů nad mořem.

12. den
(25. 11. 2016)
Yak Kharka (4 050 m) -> Ledar (4 200 m) -> Thorung Phedy (4 450 m) -> Thorung High Camp (4 935 m) -> Thorung La Pass (5 416 m)

Nejnáročnější den treku. Jednak překonání téměř 1 400 výškových metrů, což není zas tak náročné, pokud nezačnete ve 4 000 metrech a jdete pořád výš.
Přespání kousíček nad sedlem (cca ve výšce 5 418 m).

13. den
(26. 11. 2016)
Thorung La Pass (5 416 m) -> Chaharu- Phedi (4 172 m) -> Muktinath (3 760 m) -> (přesun jeapem) Jomsom (2 720 m)

Dlouhý sestup po poměrně dobré a zpevněné cestě. Jediné problémy byly v několika prudkých úsecích, kde se vyplatilo mít hůlky.
Při sestupu dostávaly zabrat hlavně kolena a chodidla – jde se něco přes dvě hodiny jenom dolů s plnou bagáží na zádech.

Tip:

Cena cca hodiny a půl jízdy jeapem vyjde na 720 rupií (turistická cena). Nepálci to mají za cca 250 rupií.
Do jeapu pro cca 8 lidí se dá nacpat lidí 12 – 13. Dokud není jeap plný, tak neodjede a čeká se. Někdy to je půl hodiny, někdy i třeba hodiny tři.
Vyzkoušejte se zeptat nějakého Nepálce, aby koupil jízdenku, a ušetříte cca 500 rupií (necelých 5 dolarů).

14. den
(27. 11. 2016)
Jomsom (2 720 m) -> (přesun atobusem) Pokhara (820 m)

Téměř 10ti hodinová cesta autobusem po silnici, která byla mnohonásobně horší než polní cesta mezi vesnickým JZD a lesem.

Cena jednosměrné turistické jízdenky vyjde na 1 700 rupií.

15. den
(28. 11. 2016)
Pokhara (820 m) -> Kathmandů

Cesta o dvě třídy lepším autobusem a téměř celou dobu po asfaltu.
Z důvodu častých přestávek a kolonám v kopcích cesta trvá asi 9 hodin.

Cena jednosměrné turistické jízdenky vyjde na 700 rupií.

16. den + 17. den
(29. 11. – 30. 11. 2016)
Kathmandů -> Mombai -> Londýn

Odpolední odlet z KTM do Londýna.

logo-osobni

Publikováno: 31.12.2018 9:00